Goeie goden wat een ellende!

Je saldo terug vragen omdat je een kaart niet meer gebruikt.. Translink Systems heeft de volgende gegevens van mij:

NAW, ivm afleveradres gepersonaliseerde chip kaart. Bankrekening, ivm automatisch opladen Chipkaart nummer ivm automatisch aanvullen.

Vol goede moed zet ik een heerlijk bakje relaxende thee, het is tenslotte al vroeg donker dus het idee van lekker warmpjes op de bank met de hond genieten van een goeie film spreekt mij wel aan. Even snel de iMac nog aan om mijn oude OV-Chipkaart te verwijderen en het saldo naar mijn nieuwe kaart te storten. Met alle gegevens die ze hebben moet dat toch zo gepiept zijn.

Dus niet. Ik moet een PDF uitprinten, invullen en per brief opsturen naar Amersfoort. Een beetje idioot dat je tegenwoordig nog brieven moet sturen, mijn Oma doet haar kerst groet al jaren via een ingesproken WhatsApp bericht. Er valt wat te zeggen voor papieren voor een advocaat of ziekenhuis, maar dit voelt voor mij toch een beetje alsof 1980 haar A4tjes terug wil!

De aardige klantenservice dame weet mij te melden dat dat komt vanwege een anonieme kaart. Ze kan verifiëren dat kaart XXXX-XXXX aan mijn account gekoppeld staat. Ze kan ook verifiëren dat de door mij verstrekte bankrekening overeenkomen met de bij TransLink bekende gegevens. EN ze kan verifiëren dat de nieuwe kaart ook aan mijn account gekoppeld is.

 

Maar, zo houd ze vol, het gaat om een anonieme kaart, ik moet het toch echt per brief doen.